כניסת משתמשים לאתר

זכור אותי במחשב זה שכחת סיסמה?
גן פרטי גן עירוני
סגור מפה גן פרטי מנוי גן פרטי מנוי גן פרטי שאינו מנוי גן פרטי שאינו מנוי גן עירוני גן עירוני
פורום - הגננות המקצועי פורום - פסיכולוגיה והתפתחות הילד פורום - מוסיקה ותנועה בגיל הרך פורום - רישיונות לגני ילדים פורום - עיצוב תכנון ומיתוג הגן פורום - המלצות על גנים פורום - פרסום הגנים והמשפחתונים
לוח דרוש/ה מורה לתנועה או למוסיקה לוח דרושה סייעת/גננת לוח מטפלות ובייביסיטר
לוח מפעילי חוגים לוח ספקים לוח מסירה החלפה לוח נדלן של גן לוח יד שניה
מאמרים תכנים לגננות שיווק ופרסום בגן ילדים מכללות לגיל הרך
טפסים להורדה בניית אתר אינטרנט לגן מחירון לאתר אינטרנט תכנים ומידע לגננת מתנות לגני ילדים
Google

מה הקשר בין אוטיזם לפיזיותרפיה?

 

 
מה הקשר בין אוטיזם לפיזיותרפיה
?
מאת חדוה ארז (B.P.T ) פזיותרפיסטית מוסמכת


 
הורים יקרים!

השבוע העברתי הרצאה לפסיכולוגים על בעיות מוטוריות בקרב ילדים על הספקטרום האוטיסטי  (ASD). הנושא היה "ויסות חושי".
ויסות חושי הוא יכולתו של האדם לווסת ולארגן תגובות לגירויים חושיים באופן מתון, מדורג ומסתגל בהתאם לדרישות הסיטואציה. אצל ילדים על הספקטרום יכולת זו נפגעת- קיים קושי אמיתי לקבל ולעבד מידע חושי, לסנן גירויים לא נחוצים ולהתייחס לגירוי רלוונטי תוך שמירה על רמת עוררות אופטימאלית.
הסיבות לכך הן רבות ולא כולן ידועות אך ברור שיש כאן הקשר רחב יותר..ואיפה זה מתחיל??? ואולי זוהי דרך נוספת לאבחון מוקדם של בעיות על הרצף?

תפקוד מוטורי חיוני להתפתחות בטווח הרחב יותר כגון שפה, אינטראקציה חברתית, למידה.
דוגמא לכך הן התנהגויות חוזרניות (סטריאוטיפיות) המתוארות כחלק מהקריטריון לאבחון ילד עם ASD, אולם פרט להן קיים טווח רחב של בעיות מוטוריות בילדים על הספקטרום: איחור בהשגת אבני דרך במוטוריקה גסה ועדינה בשנתיים הראשונות שבא לידי ביטוי באסימטריה ניכרת בהליכה עצמאית, פחות זמן שבו הילד נמצא בתנוחה מסוימת, דיספרקסיה (ליקוי ביכולת התפיסה המרחבית וביצועים מוטוריים דלים), אטקסיה (הליכה על בסיס רחב), אורך צעד וקצב הליכה משתנה, ליקוי בקואורדינציה, אבנורמליות בתנוחת הראש והגו, פוינט מופחת ופלקס מוגבר, קושי בשליטה ובקרה ביציבה ועוד... ומי החלק במוח האחראי על תפקודים מוטוריים אלו? הצרבלום (המוח הקטן). זהו איבר האחראי על למידה ותזמון בזמן ובמרחב של תנועה וגם על זיכרון תנועתי. ילד שמתקשה לקלוט מהסביבה מסר ברור בגלל קושי בויסות חושי יתקשה ללמוד ולזכור תנועה. האחד קשור בשני...

אבל החיסרון הופך למעשה לפתרון הבעיה שלנו-  על ידי עיסוי עמוק ומנה מבוקרת של תחושה עמוקה, עבודה יציבתית על נשיאת משקל כנגד כוח הכובד ותנוחה אנו יכולים לאט לאט לאפשר לילד לחוות תחושת גוף עמוקה מבוקרת ומוסתת ולתת לו את הכלים הגופניים , התחושתיים והרגשיים הנחוצים לו כדי להתמודד עם דרישות ומצבים בסביבה. מחקרים אחרונים רומזים על כך שההתנהגות החוזרנית/סטריאוטיפית הנצפית בילדים עם ASD אינן רצוניות ונובעות ככל הנראה מפגיעה במעגלים מוחיים המערבים את הצרבלום (המוח הקטן). טיפול לשיפור היכולות והכישורים החברתיים שלהם הפחית את כמות ההתנהגויות הסטריאוטיפיות! מכאן נובע קשר ברור בין תנועה, תחושה ורגש בילדים על הספקטרום ודרך הקושי הזה ניתן להתחיל לטפל בבעיה!

ההצעה שלי- אם יש פעוט/תינוק שנראה כסובל מבעיה תקשורתית, מתקשה לווסת את עצמו ואת החושים המתקבלים מהסביבה ומראה סימנים מוטוריים כמתואר מעלה- אל תחכו עד לאבחנה אלא התחילו בטיפול תחושתי עמוק ותנו לו אפשרות לחוות את העולם בדרך מוסתת יותר. האבחנה, אם תבוא, תאפשר לכם ולו לקבל כלים התנהגותיים ותקשורתיים נוספים, אך הטיפול המוקדם יכול לשנות עבורו את הדרך שבה הוא חווה את העולם!
אז מי יודע מה הקשר בין פיזיותרפיה ואוטיזם?

שלכם,
חדוה ארז.
 
לשאלות הכנסו לפורום פסיכולוגיה והתפתחות הילד לחצו כאן.

 



שם משתמש:
כותרת:
תוכן:
שם משתמש נושא התגובה תאריך

כתבות נוספות

סרטון לצפייה


גן ילדים ללא רישיון - סרט חובה לכל גננת והורה שילדו בגן

מתנות לגני ילדים

מבחר רב של מוצרים במחירים נוחים.
מתנות לגני ילדים
כל הזכויות שמורות Copyright © 2005
בניית אתרים ekdesign.co.il